Sider

torsdag den 19. september 2013

Rejsen starter

Lanceringen af Fødevarestyrelsens 10 nye kostråd synes at være et godt tidspunkt også at lancere "Fruens rejse - ind i LCHF".

Oprindeligt tænkte jeg at denne blog skulle beskrive den "rejse", som en overgang til at spise efter principperne i LCHF ville være. Hvad var udfordringerne, hvad var gevinsterne, hvad gik godt og hvad gik ikke så godt.

Det vil der sikkert også komme noget om, MEN jeg har besluttet at ligge fokus et andet sted, fordi den vigtigste rejse for mig - ind i LCHF har været vidensmæssig.

Jeg har fået rigtig meget ny viden. Viden, som er fuldstændig anderledes end hvad jeg nogensinde har hørt, læst og lært om. Viden, som jeg næsten ikke kan forstå og som jeg næsten ikke kan tro på.

Efterhånden som jeg sætter mig ind i teorierne bag bl.a LCHF, så bliver jeg rasende. Hvis disse teorier holder stik, hvis denne tilgang er rigtig, så er det fuldstændig katastrofalt at denne viden ikke kommer ud. Katastrofalt for mennesker med Diabetes 2, for mennesker med forhøjet kolestorol, med forhøjet blodtryk og meget, meget andet.

Jeg anser mig selv for rimelig velorienteret indenfor sundhed og livsstil. Jeg havde for 3 måneder siden aldrig hørt om hvilken effekt for høj indtagelse af kulhydrat har på vores hele liv og sundhed.

Det vil være denne viden, som for mig var ny, som vil være i fokus for denne blog, og dermed for min egen rejse. Mit formål er at være med til at gøre denne viden mere udbredt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar